Дорогі друзі!

Радий вітати Вас на офіційному сайті Черкаської районної ради

Сподіваюсь, що інформація, яку ми оприлюднюємо, стане в нагоді усім, хто цікавиться історією та сьогоденням
Черкаського району.

З повагою,
Голова Черкаської районної ради
Олександр Ігорович ВАСИЛЕНКО





Громади мають першочергово ремонтувати дороги, які обслуговують медичний і освітній простір, – Геннадій Зубко

Громади мають першочергово ремонтувати дороги, які обслуговують медичний і освітній простір, – Геннадій Зубко

Із січня 2018 року запрацював Державний дорожній фонд України, закумулювавши близько 44 млрд грн. З них 35% передбачено на дороги місцевого значення, 20% буде виділено на комунальні дороги. Раніше держава не мала права ремонтувати дороги, які проходять через населені пункти, а місцева влада не мала на це коштів. Про це заявив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.

За його словами, раніше дороги місцевого значення не потрапляли до плану ремонту доріг «Укравтодору».

– Однак, у листопаді 2016-го Верховна Рада прийняла закон про створення Державного дорожнього фонду України, до якого мають стікатися кошти акцизів на пальне, спеціальні мита і штрафи за такі порушення, як, наприклад, перевищення ліміту ваги. Тепер насамперед треба ремонтувати дороги, які фігурують у планах госпітальних округів та опорних шкіл. Якісні дороги мають поєднувати периферійні населені пункти з адміністративними центрами громад, – зауважив Геннадій Зубко.

За його словами, робитиме це вже не Укравтодор, а громади, які відповідатимуть за утримання та експлуатацію доріг. «Райавтодори перейдуть у підпорядкування обласних адміністрацій. Якщо говорити про техніку, то часто там немає, що передавати. Проте є люди, які знають, що треба ремонтувати і вміють це робити», – зазначив він.

Урядовець підтримує практику співфінансування ремонту доріг між об’єднаними громадами та обласною владою.

– Частка, яку має сплатити громада має визначатися на конкурсній основі. Громади зможуть конкурувати між собою за вартістю квадратного метра відремонтованої дороги і за якістю. За законодавством, громаді треба сплачувати не менше 10% від вартості ремонту. Але можливо, що громада буде готова сплатити 15% чи 25%. І нехай обласна адміністрація обирає кращу пропозицію. Торік третина проектів (близько 3,5 тисячі), профінансованих з ДФРР та через субвенцію на розвиток ОТГ, стосувалися ремонту комунальних доріг та їхнього освітлення, – зазначив Геннадій Зубко.

Він наголосив, що від громад не вимагатимуть утримувати райавтодори, якщо ті не спроможні виконувати свої обов’язки.

– Уряду потрібні не автодори, а якісні дороги, які належним чином експлуатують, ремонтують та утримують. Для цього необхідна ринкова конкуренція. Будь-яка спеціалізована організація може підготувати конкурентну пропозицію та виграти відповідний тендер. Їй ніхто не заважатиме розрахувати, яка техніка їй потрібна і взяти її у кредит, аби придбати, – підкреслив Геннадій Зубко.

За інформацією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ